Club C: waar verbinding centraal staat
Soms ontstaan de beste ideeën niet in een vergaderzaal maar tussen pot en pint.
Met Club C willen we die ruimte creëren. Een initiatief dat ik samen met collega gemeenteraadslid Annelies Vanderlinden heb opgezet om mensen samen te brengen rond één gedeelde ambitie: Hasselt sterker maken.
Geen klassieke bijeenkomst maar een open netwerk van ondernemers, verenigingen, professionals en geëngageerde inwoners. Mensen die willen meedenken en bijdragen.
We organiseren enkele keren per jaar een netwerkmoment op een inspirerende locatie. We ontdekken een bedrijf of organisatie, krijgen een korte inkijk in het beleid van onze stad en maken vooral tijd voor echte gesprekken.
Want daar zit de kracht: in ontmoeting, in ideeën, in samenwerking & in (nieuwe) verbindingen.
Tijdens de eerste editie bezochten we www.audac.eu te Kuringen-Stevoort, een sterk Limburgs bedrijf met internationale uitstraling. Dat soort verhalen tonen waar Hasselt vandaag staat: lokaal verankerd maar met blik op de wereld.
De tweede editie stond in het kader van lokale ambacht en vakmanschap bij www.stokerijvanderlinden.be te Rapertingen.
De derde editie vond vorige week plaats met een rondleiding in de Begijnhofsite Hasselt | Limburg.be.
Als stadsbestuur kunnen we veel doen maar niet alleen. De uitdagingen van vandaag en morgen vragen een breed netwerk en sterke verbindingen. Club C vertrekt precies vanuit die overtuiging.
Want één ding staat vast: Hasselt maken we samen.
Interesse om ook aanwezig te zijn op een volgende editie?
Meld u gerust aan via mijn kabinetsmedewerkers via van tom.thijsen@hasselt.be